søndag den 19. oktober 2014

Paradise knitting at Urs' place

Mit besøg hos Herr Urs var med formål at lære STOLL strikkemaskine at kende, samt strikke en sweaterkjole op, som jeg selv har designet. Besøget var lagt an til kombineret 5 dages strikkeproduktion og workshop. Urs er en ungersvend med sin egen STOLL strikkemaskine, som dels laver sine egne design og dels udfører strikning for andre. Urs var fantastisk til hele tiden at forklare alt, han vidste om strikkeindustri, STOLL og garner. Jeg kan varmt anbefale et besøg hos Herr Urs.
Her er strikkeprøver til min sweaterkjole. Strikkeprøverne er udført i henholdsvis to og tre garner, i rib- og glatstrikning.
Her ligger det foreløbige resultat af ugens arbejde: Ni sweaterkjoler i tre forskellige størrelser: Small, medium og large. Jeg fik også nået at strikke tre stks X-large, men i kampens hede nåede de ikke at komme med på billedet.
Her er det færdige resultat af min efterårsferie: Lækker sweaterkjole med hætte strikket i 100% merinould fra Zegna Baruffa. Virkelig lækker kvalivare, som man kan købe på min hjemmeside Nordic Knit. for kr. 1500,-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar